Min åsikt om smink
Publicerat den


Precis så är det som bilden säger, skönhet är inte smink. Man ska inte behöva gå på utseendet och hur personen är sminkad bara för att man ska bli omtyckt. Man ska kunna gå helt enkelt, ex. utan smink, uppsatt hår, och mjukiskläder. Man behöver inte se perfekt ut och att man måste ha flera lager olika foundation osv. bara för att man tror att någon kille ska gilla en, men dom ska gilla/älska en i vilket fall som helst. Jag tycker att man ska gilla/älska personen som den är och inget annat. Det är ju insidan som räknas hos en person och det är personligheten man blir kär i. Det kvittar hur snygg du tycker att personen är på utsidan och har ändå har en dålig personlighet, om hon/han kanske slår en, bråkar mycket, ger ingen respekt mot en osv. så kvittar det.. det går ju inte allt älska någon då. Jag själv skulle aldrig vilja ha ett sånt förhållande! Och det går nog inte att få tag på någon som är 100% perfekt.. alla har och gör något fel. Man ska inte behöva skämmas för sitt utseende, man är född utan smink och är precis lika vacker utan smink när man är 15, 20, 30 osv.!! 

Man ska också vara rädd om sin kropp och hy, för man har ju bara en, man kan inte gå och köpa en ny kropp i en affär för att man har förstört den med åren. Jag tror inte det kan vara bra för hyn att ha smink på sig varenda dag, sminket är ju gjort av döda djur och allt annat möjligt. Om man tänker efter så är det ganska äckligt att gå runt med så mycket olika döda djur i ansiktet. Man blir också mycket fortare rynkigare när man blir äldre, man vill ju såklart se ung och fräsch ut så länge som möjligt! 

Detta är inget negativa alls mot smink! Det finns mycket fina och nyttiga produkter till kroppen och huden men man ska vara rädd om det man tar på sin kropp, för det finns bara ett exemplar av dig. Jag vill bara säga att man är perfekt som man är och det är alltid någon som älskar och kommer att älska en i vilket fall som helst!! 

Alla har olika åsikter om allt och detta var min om smink. Ni behöver inte alls hålla med om det jag har skrivit nu! Det är bara vad jag tycker.

Kramar Hannah! 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?