Utvecklingssamtal... + dialog
Publicerat den

Rubriken säger ju allt, utvecklingssamtal... det är nog världens tråkigaste grej som dem har ordnat i skolan! Man sitter liksom bara och snackar hur det har gått för en förra terminen. Samtalen blir nästan alltid såhär:
 
Mentorn: Hej och välkomna in, varsågod och sett er här!
Jag och mamma: Hejsan, tack så mycket!
Mentorn: Ja Hannah.. hur tycker du det har gått nu i nian?
Jag: Jo jag tycker det har gått bra men har varit lite mycket läxor.
Mentorn: Jo det förstår jag, men annars har det gått bra?
Jag: Ja
Mentorn: Bra. Det finns ju inte så mycket att säga om Hannah, hon sköter sig och gör det hon ska göra. Och fortsätt att jobba på lika bra som du har gjort innan!
Jag: *låtsas smilar* jadå det ska jag!
Mentorn: Men då sätter vi punkt här, ni har ha det så bra och trevlig helg! Vi ses, hejdå!
Jag och mamma: Detsamma, hejdå!
 
Ja... typ så ser våra samtal ut.. bara hur onödigt som helst! Vi pratar lite mer såklart än bara det som står här haha men ändå. Vi ska vara på skolan vid kvart i två ungefär, orkar inteee!!
 
Mitt finaste, Linus! <3
 
Kram Hannah!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?